Would you like to add an event to this list? Simply register your event using this form.

 

Strategische keuzes bij de ontwikkeling van geneesmiddelen

8366-webinarnieuwegeneesmiddelenagenda-172655

Farmaceutische bedrijven staan voor allerlei keuzes tijdens de klinische ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. Dat traject gaat gepaard met zowel economische als maatschappelijke aspecten, voor de buitenwereld kan het soms lastig zijn om deze keuzes goed te begrijpen.

Onderzoek naar nieuwe medicijnen kost immers tijd en geld, en bovendien: ’van elke tien geneesmiddelen die voor het eerst worden getest bij mensen vallen er negen af, vaak in de laatste, zeer kostbare fase van klinisch onderzoek wegens gebrek aan effectiviteit of veiligheidsrisico’s,’ aldus Dr. Henk Jan Out in zijn blog.

Tijdens C2W live gaat Dr. Out in op drie van deze keuzes waar farmaceutische bedrijven mee maken krijgen:

  1. Waarom is het ene middel aantrekkelijker dan het andere?
  2. Hoe belangrijk zijn commerciële overwegingen?
  3. Waarom is een tijdelijke exclusiviteit na marktintroductie zo essentieel?

Over de spreker: Dr. Henk Jan Out is Chief Scientific Officer voor Ferring Pharmaceuticals voor de regio Asia-Pacific in Shanghai, China. Na zijn opleiding als arts en academische promotie volgde hij enige tijd de opleiding gynaecologie om in 1992 bij Organon in Oss te gaan werken. Daar vervulde hij diverse functies in de Research & Development organisatie waaronder hoofd van de klinische ontwikkelingsafdeling. Na Organon omvatte zijn bijna 30-jarige carrière managementfuncties bij Schering-Plough, MSD en Teva. Daarnaast was bijzonder hoogleraar farmaceutische geneeskunde aan het Radboudumc. In 2016 kwam zijn boek “Leve het Geneesmiddel!” uit (Prometheus).

 
 

All Dates

  • 2021-11-24 16:00 - 17:00

Powered by iCagenda

More events

Visit the website of following organisations to find out about their events:

C2W | Mens & Molecule